Nyårslöften.

Jul är över. Gick inte julafton ovanligt fort i år? Det var frukost, lunch, Kalle Anka, godisätande, fika, paketöppning, tv, sen midnattsmässa. Så var dagen slut. Det kändes som en helt vanlig (vår?)dag bara med extra mycket mat, fika, presenter och finklädda människor - en helt vanlig dag utan snö i december.
Men jag beklagar inte det egentligen. Julafton är mysig men årets julafton kändes tom. För tom. En julafton utan farfar kunde jag leva med, för det är så livet är. Man föds och man dör, resten är upp till var och en. Men att inte ha syster hemma var faktiskt värre än förväntat. Nog för att ett långt samtal över skype gjorde det hela lite bättre kändes det inte som en riktig jul med hela familjen. Bättre blir det när hon kommer hem i januari, i alla fall för en vecka.

Snart väntas nyår också. Det innerbär fest, mycket folk, i viss benämning för mycket folk. Men jag ska nog överleva den smärre chock som faktiskt kommer inträffa trots förvarningar av olika slag.
Men nyår är alltid nyår, då allt ska vara perfekt. Ett bra nyår tyder ju på att bra år, sägs det. Alltid lika spännande att förutspå året som komma skall, men det blir ändå aldrig som man tänkt sig. Good or bad? You decide.

Trots att jag är aningen emot nyårslöften, då jag aldrig lyckas hålla dem kan man inte överleva 31 december utan att bekänna åtminstonde ett.
Idag bestämde jag mig för ett.

Jag träffade Emma idag, bara i några timmar men de timmarna var guld värda. Senast vi sågs kan jag inte ens minnas. Jag tror till och med att det var i somras.
Mitt nyårslöfte blir officiellt att ringa folk, höra av mig, ses, ta tag i saken. För det är en sån skön känsla när man äntligen ses igen efter månader att bara kallprat i skolan och man märker att man fortfarande är precis lika bra vänner och fortfarande kan prata om precis allting.

Snart slutar vi skolan, de flesta tar tag i sina liv. Jag ska flytta, många ska flytta, folk försvinner. Då vill man i alla fall försöka ha kvar kontakten med några. Jag tror att det kan vara skönt att ringa ett samtal och vips vara tillbaka i Lindesberg igen, bort från allt vad folkhögskolor och universitet erbjuder. Bara komma tillbaka till det gamla om så bara för några minuter.

Så nu har jag bekänt i alla fall ett av mina nyårslöften. Now it's your turn.


Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig =)

hoppas du haft en bra jul och att det nya året
bjuder på det du önskar. jag vill tipsa dig om
en sida som heter gratisbio. där samlar du poäng
genom att bli medlem på olika sidor, du får en
massa erbjudanden på olika saker. inte nog med det
så får du även biobiljetter för de poäng du har
tjänat, och vill du slå på stort kan du även få
presentkort på tex kicks, hm, stadium, du kan även
samla poäng till present kort på en modell dag för
dig själv. det enda du behöver göra är att bli
medlem, allting är gratis och kostar ingenting.

visst kan det vara svårt och tro på jag trodde inte
heller förrens nu när jag sitter med present kort
på kicks för 1200 kronor och 4 biobiljetter.

klicka dig in på länken här nedan och bli medlem
anger du mig om värvare ger jag dig redan 75 poäng
fyll då i på värvare ; uniqa

här är länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

ha en super bra dag och lycka till !

2007-12-28 @ 16:56:12
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: Emma

Underbara timmar med dig gumman

2007-12-29 @ 21:07:39
URL: http://emmalala.blogg.se
Postat av: Frida.

Jag tänker se till att du kommer få as kul på nyår :D

2007-12-29 @ 22:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0