Svensson-artist?

Magnus Uggla är, och kommer nog alltid förbli en av mina främsta idoler. Jag kan egentligen inte säga att han som artist är så mycket att komma med, till en början. Men han är så jävla mycket Svensson, så ärlig, rakt fram och säger det han vill ha sagt och gör det inte till någon stor grej att han är kändis.
Jag läste hans blogg nyss och bara man läser den så blir man imponerad av hans ärlighet. Trots vetskapen att miljontals människor skulle kunna läsa den där bloggen är han så enormt ärlig, så enkel i sitt skrivande. Han är sig själv - rakt igen. Det är i och för sig ingenting jag kan veta säkert men man får en sådan känsla, en känsla av trygghet i han själv, liksom...

Ett exempel från hans blogg:

"Underbar och älskar av alla

... och av mig faktiskt. Eller älskad, gillad i alla fall.
Idag är det premiär på Martina Haags film. Såg den i förrgår och blev glatt överraskad. Den var bitvis bra.
Förutom att Martina pratade bebis-språk i två timmar.
Försöker hon verka yngre, eller?"


Magnus Uggla är en artist som använt sitt kändisskap till mer än bara musiken. Han har yttrat sig om samhällsfrågot och alltid stått för sin åsikt. Tänk om alla vore som han.

"Kändishälsning.

Stötte just ihop med Peter Magnusson från Hey Baberiba. Jag hälsade på honom fast vi inte känner varandra.
Jobbigt!"



http://www.magnusuggla.nu/

Kommentarer
Postat av: Alexander

Jag vette fan om det är så svenskt att vara rätt fram. Alla gömmer sig och döljer ständigt nåt eller så är det bara jag som har fått den känslan.
Svenskt = att vara alla till lags. Fyfan för att vara svensk.

2007-08-26 @ 23:02:29
URL: http://secondhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0